مشکلات متداول زوجین در اولین سال های ازدواج

حالا که شما یک زوج ازدواج‌کرده هستید، احتمالاً درگیر این تفکر می‌شوید که کدام بخش از داشته‌های من مال توست؟برای برخی افراد این مسئله می‌تواند تغییر بسیار پراسترسی باشد، مخصوصاً اگر یکی از زوجین به‌طور ویژه درآمد بیشتری داشته باشد . یادگیری چگونه متعادل کردن عادات پرداخت و وضعیت مالی شما یک مانع دشوار است که هر زوج جدید با آن درگیر هست. اگر شما در موردبحث مالی مخالفت یا درگیری دارید، قطعاً مهم است که باهم بنشینید و درباره‌ی ارزش‌ها و هدف‌هایتان به‌عنوان یک فرد و یک همسر صحبت کنید. در مورد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بیشتر به چه چیزی اهمیت می‌دهید؟ آیا ترجیح می‌دهید بیشتر پول خود را صرف یک تعطیلات بزرگ، خرید یا دیگر فعالیت‌ها بکنید؟ آیا می‌خواهید در 5 سال آینده خانه بخرید؟ چقدر از پول شما به‌حساب مشترکتان می‌رود؟ این‌گونه سؤالات به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید ایده‌ها و اهداف شخصی شما چه هستند و همچنین باعث می‌شود تا بتوانید زیربنای عادات مالی خود را مشخص کنید. هر دو شما مسئول سازمان‌دهی، تنظیم و دنبال کردن اهداف مالی خود هستید. با کار کردن به‌عنوان یک گروه ، قادر خواهید بود با شرایط مالی جدید خود به‌نوعی که برای هر دو طرف سازنده باشد سازگار شوید.

خانواده‌ها:

کلیشه‌ی معمول در زندگی متأهلی کنار آمدن با خانواده‌های ناسازگار دو طرف است. زمانی که یک مشکل صرفاً مربوط به حضور خانواده همسر، ارتباط برقرار کردن با همسرتان درزمانی که تنش را تجربه می‌کنید می‌شود. به یاد داشته باشید که با احترام رفتار کنید، علاوه بر این، این افراد والدین همسر شما هستند اما مرزهایی را برای میزان دخالت هریک از این افراد در زندگی زناشویی خود مشخص کنید. با والدین خود و والدین همسرتان در مورد این مرزها به گفت‌وگو بنشینید. گفت‌وگویی واضح و روشن ، نه‌تنها به ساختار خانواده‌ی جدید شما کمک می‌کند بلکه خانواده‌ی قبلی را نیز حفظ می‌کند.

مدیریت زمان و برنامه‌ریزی:

در حال حاضر به‌عنوان فردی متأهل، ممکن است انتظار داشته باشید وقت بیشتری را باهم بگذرانید. این موضوع ممکن است باعث شود همسرتان به‌شدت وابسته شود و شما نیز شروع به گله و شکایت نسبت به یکدیگر کنید. حفظ دوستی‌ها و زندگی خارج از زندگی هر فرد حتی بعد از ازدواج بسیار مهم است. توقعات واقع‌گرایانه داشته باشید تا برای هردو طرف سازنده باشد، برای مثال به‌جای اینکه انتظار داشته باشید که هر شب باهم شام بخورید، برنامه‌ریزی کنید که چند شب محدود در هفته باهم شام بخورید تا هیچ‌کدام از شما به خاطر این توقعات تحت‌فشار قرار نگیرد. شرکت در فعالیت‌ها و سرگرمی‌های همیشگی خود را ادامه دهید، اگر هر یک از شما احساس کرد که نمی‌خواهد ادامه دهد دیگری باید او را تشویق و دعوت کند تا سرگرمی جدیدی برای خود انتخاب کند. متعادل کردن برنامه‌ها که شامل زمانی مجزا برای هر دو شما می‌شود جنبه‌ی مهمی از حفظ یک ازدواج سالم و شاد است.

مسائل آزاردهنده:

فرض کنید در حال حاضر به مدت چند ماه است که ازدواج کرده‌اید و ناگهان متوجه می‌شوید که نکات کوچکی در مورد همسرتان که قبلاً دلپذیر و خوشایند بودند الآن روی اعصاب شما می‌آیند و شمارا به جنون می‌رسانند. وقتی بیشتر وقت خود را باهم می‌گذرانید کلافه شدن امری بسیار طبیعی است اما به خاطر داشته باشید که فرد مقابل شما هیچ تغییری با زمانی که می‌خواستید با او ازدواج کنید نکرده است. برای گذر از این شرایط شما باید در پذیرش تغییرات ناگهانی همسر خود باشید زیرا این نکات و تغییرات او را تبدیل به فردی منحصربه‌فرد کرده که شما عاشق آن هستید. اگر شما دائماً با مسائل کوچکی اذیت می‌شوید، زمانی را مختص خود یا دوستان کنار بگذارید. با گذر زمان، شما دوباره با تغییرات او تنظیم می‌شوید و شما تعادل خوبی از زمان برای گذراندن با خود و همسرتان پیدا خواهید کرد.

کارهای منزل:

برخی از زوجین بعد از شروع زندگی مشترک زیر یک سقف غافلگیر می‌شوند. توقعات در هر رابطه‌ی سالمی بسیار مهم هستند؛ اگر شما و همسرتان توقعات یکسانی ندارید ، بنابراین یکی از شما درنهایت ناامیدی را تجربه خواهد کرد. یکی از مشکلات متداولی که زوجین با آن مواجه می‌شوند تقسیم کارهای خانه است. به خاطر داشته باشید که شما یک تیم هستید و هردو باید باهم برای انجام کارها مشارکت کنید. به تمام‌کارهای خانه به‌عنوان یک تلاش گروهی نگاه کنید نه یک اقدام فردی. همسرتان زمانی که شما کمک می‌کنید قدردان تلاش شما هست و شما هم همین‌طور.

منبع مطلب

Problems Every Couple Faces In The First Year Of Marriagewww.bridebox.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن